• 1399/12/16 - 12:33
  • - تعداد بازدید: 423
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سربیشه

مهندس سربیشگی مقدم:کاهش شیوع کرونا،عزم جدی مردم و هم افزایی ارگان های مختلف را می طلبد

شبکه بهداشت و درمان سربیشه
در ادامه سلسله بازدیدهای مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی میل 78 ماهیرود، باری دیگر تیمی از مدیریت بیماری های مرکز بهداشت استان، از این پایگاه بازدید و در ادامه جلسه بین بخشی ادارات مستقر در مرز ماهیرود با حضور مسئولینی از معاونت بهداشتی دانشگاه، فرمانداری و شبکه بهداشت سربیشه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سربیشه، تیم مدیریت بیماری های مرکز بهداشت استان در این بازدید از نزدیک به بررسی فرآیند ارائه مراقبت های بهداشتی، اقدامات پیشگیری از کرونا ویروس و نحوه کنترل و غربالگری مسافران در مرز ماهیرود شهرستان سربیشه پرداخته و راهکارهای لازم جهت بهبود مراقبت و پیشگیری از ورود بیماری کرونا به کشور را تشریح کردند.
در ادامه این بازدید نشست بین بخشی ادارات مستقر در مرز ماهیرود با محوریت کنترل و تشدید مراقبت بیماری کووید 19 با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن اجتماعات مرز ماهیرود برگزار شد .
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سربیشه در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری ها به ویژه در مرزهای کشور گفت: برای جلوگیری از طغیان بیماریهای واگیر در داخل مرزها، می بایست با ارائه مراقبت های بهداشتی مرزی از سلامتی مسافرین وارده به کشور قبل از تماس با هموطنان اطمینان حاصل شود
مهندس محمد سربیشگی مقدم با اظهار اینکه در آستانه عید نوروز و شیوع احتمالی موج چهارم کرونا ویروس هستیم بر تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: همکاران بهداشتی مستقر در مرز می بایست غربالگری مسافرین ورودی را با حساسیت ویژه ای مورد توجه قرار دهند
وی با اشاره به افزایش شیوع نوع موتاسیون یافته ویروس کووید 19( انگلیسی) در کشور و استان تاکید کرد: اقدامات کنترلی در غربالگری کرونا با تهیه نمونه های سریع از مسافرین، رعایت فاصله گذاری و... برای شناسایی افراد مبتلا و جلوگیری از ورود آنها انجام شود.
رئیس مرکز بهداشت سربیشه با اشاره به اثرات موثر آموزش راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا در کاهش شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و سواد سلامت مسافرین در مرزها نیز می بایست با جدیت بیشتری پیگیری شود.
مهندس سربیشگی مقدم تصریح کرد: برای کاهش شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از ایین بیماری، عزم مردم جدی و هم افزایی ادارات، ارگان ها و دستگاه های اجرایی ضرورت دارد
وی خاطرنشان کرد: همه ما باید با استفاده از ظرفیت های اداری، رسانه ای و ... برای گفتمان سازی و اغناء فرهنگی مردم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی تلاش مضاعف تری داشته باشیم.
رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان نیز در این نشست با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی و افغانستان و ورود روزانه مسافرین و اتباع این کشور از طریق مرز ماهیرود گفت: اجرای اصول نظام مراقبت بیماریها در مناطق مرزی باید به طور جدی پیگیری شود.
مهندس محمدرضا جمع آور با اشاره به سرعت بالای همه گیری بیماری های واگیر به ویژه در داخل مرزها افزود: همکاری همه جانبه حوزه بهداشت و ادارت مستقر در مرز می تواند نقش موثری در شناسایی و جلوگیری از طغیان بیماری ها به داخل کشور داشته باشد
وی همچنین با بیان اینکه اجرای نظام مراقبت بین المللی ضامن امنیت بهداشتی هر کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع نوع جدید کرونا، تشدید مراقبت کرونا در مرز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مهندس غلامرضا فراشی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سربیشه نیز در پایان این نشست با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع حفظ سلامت افراد در مناطق مرزی خواستار تعامل بیشتر ارگان های مستقر در این منطقه شد.
مهندس علیرضا داوری نسب از گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان، مهندس حسین سرزهی کارشناس مراقبت های بهداشتی و مهندس اعظم ماهیرودی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سربیشه و مسئولین ادارات مرزی از دیگر حاضرین در این نشست بودند.
  • گروه خبری : زیرسایت سربیشه
  • کد خبر : 38923
کپی لینک کوتاه خبر:

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید